Sunday, September 25, 2011

happy eid

kita dah menyambut hari raya aidilfitri pada 30/08/2011 yg lepas..mesti semua nye best kan
bersorak riang gembira main bunga api kat sana bakar mercun kat sini lempar bom sana lempar bom sini pasang pelita la bagai.hmmm tp aku mcm terasa bulan ramadhan kali ni mcm terlalu singkat.seyes aku ckp..mcm x nak raya lagi..nak puasa dulu..nak duduk dlm bulan ramadhan lebih lama lagi tapi kita sebagai hamba Allah mana boleh buat sedemikian.Allah dah tetapkan perjalanan hidup kita hambanya dan jugak buminya..

nak nyambut raya mesti la banyak prepration so do I..hehehe so nak nyambut raya nie of kos la kene ada kuih raya kan..baju raya tu x yah ckp kos tu bukan bidang aku..hahahha itu serah je kat mak na coz mmg mak tempah baju raya kat mak na je..hehe

aku taun nie mmg pulun habis-habisan la buat kuih raya..Al-maklumla selama nie mana nye sem[at nak buat kuih la nak buat biskut la x dek masa..time raya dpt cuti seminggu je..mmg x la nak buat kuih semua bagai tu kan..tp taun nie mmg have fun gile. well biasala tengah cuti sem kan so aku ngan angah ida and adik2 yg lain buat kuih raya hampir tiap2 malam..hahahah

nak tau x kuih ape yg kite org buat?? haaaa best2 mantop mantop punye kuih wo0o0o hahha tiap2 mlm kite org buat kuih..naik penat pon ada sampai pening n sakit2 bahu tp mmg best..pastu pasang pelita kat umah mak de n pasang lampu liplap liplap~ ~ haha buat kuih bukan sikit2 tp untuk 4 buah rumah..haaa mana x nye..haha


comel x? haha
ni kuih dahlia


ini pulak popia nestum


nie semua org mesti kenal.
ape lagi kalau bukan ALMOND LONDON
*aku yg penat2 buat ngan cousins aku LONDON plak dpt nama



ini chocolate chips tp buat sikit je..just 1 bekas


ini snow almond
rasa kopi ala-ala kopiko gitu
yg nie first time buat.b4 this beli je



snow almond bermandi choc jap lagi nak salut dlm breadcrumb plak.


nie la hasil nye
hehe



som pelas bahagi-bahagi dpt la banyak nie 1 umah sorang
nmpk je mcm sikit tp banyak wo0o 
x abis makan lagi kotttt


puas dok cube design2 lain tp nmpk nye design nie je yg boleh buat kat umah nie setelah di ambil kira segala pandangan dan pendapat
wawawa



hmm itu baru persediaan beraya belum lagi hari raya hahahahahah

tanggal 30/08/2011 negara kita dan negara-negara yang seaktu dengannya telah menyambut hari raya aidilfitri 1432H..alangkah seronok nye rasa walaupun sedikit sedih sebab kena meninggalkan bulan ramadhan yang mulia ..seyess aku nak duk lama2 dlm bulan ramadhan ni..hope taun-taun depan aku akan lebih menghargai dan memenuhi bulan ramadhan dengan ibadah dengan lebih sempurna dan istiqamah.x dek la mcm taun nie kan nak g terawih pon liat sgt..x tau la nape semenjak dua menjak nie dah 2 ramadhan  aku jadi malas bebenor hmmmm ntah la

now lets take a look at the pics of eid 2011


wakakakaka gemokkk gile.
nak wat cam ne
senang hati dok kat umah
and that boy is not my boy ok
he is my mother's boy~ ~ ~ hahaha
adik den laaaa


senyap je budak kcik nie..
baik je  bajet-bajet alim gitu 
WAHHHH KELAS KAU SYAFI'E
hahahahaha



haaa still senyap2 lagi tp dah nak main2 dah tu


alololololooo tomei nye !!!
nie aku x tau muka ape.
tengah buat kuih kottt
tapi'e org time raya2 nie makan kuih la dik bukan buat kuih~ 
hahahaha


ini amien ku sayang yg cantik menarik tertarik kau memang tembam
mcm along kau nie jugak
haha

me with my cousins


nak berhana tajima tapi x jadi
wawawa
ada aku kisah ??


jojo yg memang x dok diam sepanjang raya
hishhh jojo nieeeee


dari umah mak ngah g amik spiza n semua
tu mak long dtg raya umah..
n jojo pantang nampak air.
x kira la air sape sume die rembat



suka sgt si amien nie buat muka
umi achik n amien



haaa kat sini ada angah hhehe


cehhh gaya yang paling x leh blaaaa 
hahahaha


nak jugak mcm angah die
bergambar di sebalik pokok


awang nie dok main cabut2 pelita tu
da la ada minyak lagi kat dlm tu


hi hehehe



ngan baby ajaib
mak die x tau pon die pregnant
tup tup sakit perut n bersalin
perut mmg x besar
kuasa tuhan kan



tengok la mak cik amien tu
x abis-abis buat muka die


haha tapi'e ngan ayah die

so tu je la kot cerita aku time2 raya hari tu
ada cite best aku post lagi eahehe
ok daaaa



2 comments:

Iman Lurv Islam said...

wah, bahagianya sahabat aku nih...alhamdulillah, makin sihat aku tgk...hope berkekalan la ye...enjoy ur life to the fullest k...hehehe

Fsujaihah said...

alhamdulillah bertambah-tambah sihat nye nie ha wakakakka..insya-Allah
hehe.kau pon harap2 sama jugak..