Friday, December 10, 2010

homeopathy

hari khamis baru nie saya pergi la ke segamat..mak kate nak bawak saya pergi pusat perubatan homeopathy...b4 this saya dah g but at that time doc x ada..so sy juz wat check gitu2 je and then ambik ubat..dapat la 4 jenis ubat..utk tambah darah allergic kulit n sate lg x engt..hehe

kali nie saya pergi doc ade..so g la check..die check guna machine die..mcm akupuntur..tapi lain la sikit..die guna satu besi then die cucuk2 kat tapak tangan kiri kite..kat tapak tangan kiri tue ade la bahagian2 badan yang berkaitan..

so start je die buat tue..ade la kluar bunyi..byk tempat jugak la yang kluar bunyi nye..pastue die tulis la satu2 saya punye penyakit..die juz dapat kesan penyakit kt mana but die x dpt kesan sakit ape..herm die tekan punya tekan punya tekan tapak tangan sy tue...fuhh byk la jgk penyakit sy nie rupe nya..

so antara nye die kate buah pinggang , jantung , paru-paru , hati , herm ape lagi ekk haa peranakan saya..aduhhh die kate sy nnti dpt anak jarang-jarang..perghh terpana sekejap..haha xmau xmau...sy nak anak ramai..hohooo

lepas panjang berjela la jugak die tanye saya itu ini itu ini..then die tgk kaki sy..buku lali sy mmg ade prob sikit..then lepas die tgk je buku lali sy..terus die kate yg saya ade prob lain..die kene bg ubat lain utk masalah kat buku lali tu dulu..

hishh mcm2 la plak peyakit nye..tu la mak sy ni..dah ckp x nak pergi tapi die suruh pergi jugak..haaa tgk banyak mana penyakit kite dpt tau..mmg la bgus..rawat dari awal tapi bila da tau mcm tue..mula la kita pikir bukan bukan...hermm

hahh dah siap jumpa doc time ambik ubat plak..haaa ubat sy la yg paling byk sekali..haa brape jenis ek??
hermm dlm 5 jenis kot..adoyaiii nak kene makan 9 jenis ubat sehari..mmg x termakan la..da la saya nie mmg jenis liat nak makan ubat..makan ubat pon tunggu mak yg suruh..hehe dats y la kalu sy demam ke pening ke da x larat betol batol baru la sy makan panadol tue..hehe herm..

dah amik sume ubat..dah nama pon byk ubat & penyakit yg berkaitan ngan organ penting so mkne nya kos nye pon mahal la kan..hermm tapi x la mahal sgt..ubat sy sje yg 5 jenis tue kene RM58..haaa ambik nakk..pergi homeopathy saja ari tue abes kat RM100..huishhh

dpt 1 tue ubat air utk buah pinggang..aduhh rasa die sebijik macam bahan kimia kat lab sekolah dulu..mmg x tahan ahh.dah la bau die..perghh mmg x tahan..pahit lak tue..hishh nak kene abis kan pulak tue..then die kate b4 blk melaka nnti dtg ambik ubat lagi...adoyaiii.ubat yg sedia ada nie pon x tau bila nak abis..huhh 

bayangkan la nak kene makan 9 jenis ubat every day..3times/day..dah la kene selang 15-30 miniit...hermm jwb nye setiap masa la makan ubat..ish ish ishhhh nasib nasib..





No comments: