Tuesday, September 11, 2012

Hari kedua, hari malapetaka

Hari nie *semalam la kirenye* kelas aku start kul 10, akak rini ngan fara 8 wani plak 11. Da la x sedar pagi tu. Bgn pun sebab terkejut akak rini ckp da kat pkul 7. Fuhhh mmg cepat2 la bangun siap2 kan.

Pkul 7.30 ke 7.40 baru la siap2, aku masuk kete. Dok tunggu akak ngan fara, pastu masa akak buka pintu, aku nmpk mcm something kt pintu tu.aku sedapkan ati kata bayang van sebelah.. aku dah harap bende tu x jadi.

Pastu aku keluar kete utk pastikan sekaliiiii !!!! Aku x tau manusia mana yang x dek otak, yg x dek akal, yg bodoh sangat pergi scratch kete aku! Da x dek tempat lain die nak mencurahkan idea utk karya die, kat kereta org die pergi buat!  Mmg kurang ajar gile la manusia tu, aku x kira la ko budak ke muda ke tua ke. Mcm org x dek otak! Serius aku cakap.

Mmg aku mengamuk la kan*mengamuk mulut je* sebab da lambat nak g kelas. Kalau aku mengamuk kt situ pun belum tentu aku tau sape yg buat. Sabar je la. Org langgar kete sikit pun aku geram, scratch sikit je tu. Inikan pulak scratch mmg mcm budak2 vandalism tu buat. Aku bukan tuduh tapi ye la kan x kan pakcik pakcik tua mak cik mak cik tua nak g scratch kete tu x pepasal..

Yg aku heran nye, aku baru duk situ 3 hari je. Siottt betul! Aku x paham. X kan musuh. Aihhh jahat benor aku boleh dapat musuh dalam 3 hari. Sedih gile oh kalau tgk. Menangis aku time tepon mak aku. Mmg aku harap ko akan terima and rasa ape yg aku rasa satu hari nnti. Kalau x kau pun,ahli keluarga kau. Baru kau tau langit tu tinggi ke rendah.

Nak kata aku kuat berdendam, aku x tau la plak kan. Aku bukan senang nak dendam ngan org. Aku x leh nak hilangkan rasa tu. Maybe bukan dendam tapi marah kott. Marah yg amat amat! Masalah nye aku x kenal sape2 pun kat situ. Aku x pernah kacau pun orang orang kat situ, aku x pernah cuit sorang pun anak anak org kat situ. So ape yg x kene nye? Eiiiiiiii

Sakit hati tu x yah ckp la kan. Ce kalau barang yg korang sayang, ade org rosakkan , ape korang rasa. Ko jaga elok elok.ko syg gile. Benda yg paling korang syg*benda okey* korang akan rasa ape yg aku rasa tu..lagi pulak sebab kite x tau ape sebab musabab die buat macam tu..agaknye itu cara die nak menyambut tetamu yg berpindah situ..

Aku masuk kelas pon dlm keadaan x dek mood. Gelak pun mcm x nak gelak. Membe dok melawak pun aku layan gitu je. Nasib baik 1 kelas je ari nie. Turun turun kelas wan tanya mana calar sekali budak2 tu ckp kene ngan syiling la, maybe kunci pun ye jugak ade kata kene handle motor la*haha!motor ape rendah sangat ifwat?* hmmm terima je la. Benda da jadi pun.. nasib baik sebelah je. Belah driver je..

Mak pun suruh aku balik tidur gadong malam nie*kire malam tadi la hehe* berapa trip kite org duk mengangkut barang. Ade dlm 4 atau 5 trip jugak la kehulu kehilir mengangkut segala barang2 tu.nasib baik bapak *pakcik umah sewa tu* ok. Die x kisah die kate.ikut la nak duduk sebulan ke 2 bulan ke 3 bulan ke. Sewa die sama je.. thank you pak cik !

Masa tengah angkut angkut barang tu pak cik sebelah umah tanya kenapa pindah? Kite org jist bg jawapan sebab nak duduk asrama, selamat sikit, * padahal rumah ade prob, kawasan x selamat and byk mat rempit* pastu ckp kat pak cik tu kete kene scratch, pastu die ckp maybe budak2 basikal, pastu die kate budak2 situ x buat mcm tu*mana die tahu entah,mcm budak2 tu bg tau die die org nak buat ape ari2* pastu die kate bising sangat, aku x paham. Ape sangat yg iite org bising nupye. Bukan nye kite org buat parti pun. X berkaraoke pon. Just gelak2 tgk tv, citer2 ngan membe je. X paham aku. Eishhhh

So last trip tadi masa maghrib. Dlm 7.40 gitu la sampai gadong. Angkut angkut barang n solat. Pastu mula la sesi mengemas bilik.dah kemas kemas, makan supper plak. Kentang, ayam goreng dgn tempurA Alhamdulillah kenyang.. so sekarang dengan hati yg sangat berduka cita dah nak tidur pun..hmm

Good night

I love u zizan* lagi sekali. Tetiba! HAHA! *
Tadi baru abis tgk konsert mega lawak 2012 hehe






No comments: