Saturday, August 6, 2011

6th Ramadhan 1432H

hmm hari ni hari sabtu.sabtu yg agak kurang menceriakan. pukul 11 lebih baru gerak pergi bengkel nak blaja jahit last-last mak na kate class ari ni smpai pukul 12 jek !! atoyaiii aku pon dgn bangga n malas nya x keluarkan kain la..ye la lg berapa minit je lg nak balik da..

kite org yg smpai paling lambat tp kite org yg keluar paling awal.hehe ada perancangan sikit konon nya. nak pergi cowboy cari mak de punye penyangkut almari.pastu ingat nak cari wayar yg smbg kan laptop ngan modem wireless nak download cerita.

last-last wayar tu je yg aku dapat.penyangkut almari mak de x dek..x tau la aku sama ada aku yg x jumpe atau mmg x dek kat cowboy tu.tp kalau masuk cowboy tu x yah ckp la kan.sume benda nak beli sebab tu aku x naik pon tingkat atas juz pergi tempat2 yg nak cari brg je lepas tu terus bla

masa tgh kat cowboy rasa nya mak tepon kate nak pergi umah atok panching da.hmmm awal nye !!! sebelum tu mak suruh singgah farmasi belikan ubat sakit tekak.aku pon merempit la ke farmasi voon then terus balik. bila da balik punye la menunggu abah baiki ape ntah kat kereta tu. dlm pukul 2 lebih kot baru bertolak ke panching.

sampai sana chik ngah masak ngan mak itam.masak lemak ayam.ehh macam tau2 je aku nak makan..musykil jugak aku..tp aku peduli ape..aku naik atas tengok2 tv.jenguk2 dapur mcm tu je.pastu naik atas balik. hehedah tertidur pon baru aku teringat aku x solat asar lg..hmm lepas solat asar baru la aku turun dapur.da dekat nak berbuka kot.baru la aku bukak segala kuih-muih yg beli td ngan air nye isi dlm bekas.

time makan ipah asyik tanya "tido sini ke andak?"dia tanya mak aku.mak aku sengih je.die x puas selagi x dpt jawapan.die tanya lagi tanya lagi.lepas makan aku pon basuh2 pinggan n mandi solat maghrib pastu ikut abah pergi solat terawih..hmm hari pertama dalam bulan Ramadhan 1432H aku pergi solat terawih kt masjid.hehe
lg pun aku jarang pergi solat terawih kat masjid panching tu..biasanya pergi masjid tu untuk solat hari raya je coz pagi raya sambut kt panching for every year since aku kecik lagi..

yg kelakar nye time aku nak bgn solat terawih tu mak cik yg depan tu bgn jugak ape lagi berlaga la punggung mak cik tu dengan aku punye kepala..hhaahaa tergelak kecik sekejap aku ngan mak cik tu..dlm pukul 10 lebih lebih sikit baru la selesai solat terawih.20 rakaat..

balik2 aku pon da penat plus sakit perut plak tu.hmm last2 aku tido je dlm bilik tengah sorang-sorang dlm lampu yg terang benderang -.-

No comments: